Saturday 24 November 2012

Cheese Baked Maggi Noodle Cukup Rasa


Tarang!!!......nama MAGGI sudah sinonim dengan masyarakat kita di Malaysia..walaupun MAGGI merupakan Brand Name..tapi orang kita sudah sangat terbiasa menyebut Maggi bila merujuk kepada Mi Segera..membuktikan MAGGI telah berjaya membina empayarnya tersendiri...

Post kali ini sebenarnya saya masukkan khas untuk MAGGI "GOOD TO GREAT" CAMPAIGN yang dihoskan oleh www.cookingmomster.com..camamer boleh terpanggil nak join??? Haaa...memang saya antara pengguna produk2 MAGGI..rasanya tiada yang tak kenal dengan produk-produk jenama MAGGI kan??  So, alang2 dah guna tu boleh share resepi yang menggunakan produk MAGGI nih..selalu dalam entry terdahulu memang saya tak letak brand bahan perisa yang saya gunakan..sebab terpulang pada masing-masing nak guna atau tidak..

Berbalik kepada resepi kali ini, saya mengetengahkan resepi yang ringkas dan mudah..tapi semestinya dengan bantuan MAGGI Cukup Rasa...senang sungguh....cepat lak tuh..sangat sesuai untuk surirumah berkerjaya macam saya ni...banyak menjimatkan masa...tak caya?? Cuba la sendiri...hiii...lagi satu, bila outstation, Maggi Cukup Rasa ni sangat membantu keluarga saya..terutamanya mr hubby..bila nak sediakan sarapan anak-anak, pastinya mudah bila hanya masukkan Maggi Cukup Rasa dalam apa jua hidangan..paling simple sebagai contoh bila menyediakan telur dadar..tak perlu potong bawang dan sebagainya..boleh terus masuk Maggi Cukup Rasa...sesuai sangat untuk my hubby yang tak berapa arif masak...hahaha..tak caya?? Cuba la sendiri...hiii...

Jom kita tengok resepi kali ini...

Resepi:  Recipes of Daily Cooking and Baking

Bahan-bahan:

Sebungkus MAGGI Mi Goreng (terpulang apa perisa)
Air panas
1/2 sudu kecil MAGGI Cukup Rasa
Cheese mozarella (secukupnya)
1 biji telur
MAGGI Sos Tomato
Oregano
Chilli flake
Parsley

Cara Penyediaan:

Mula2 panaskan oven selama 5 minit.  Rendam MAGGI mi dalam air panas untuk lembutkan.  Satukan mi dengan perencah.  Taburkan juga 1/2 sudu kecil Maggi Cukup Rasa dan gaul sebati.  Padat2kan mi dalam loyang.  Pecahkan sebiji telur dalam bekas berasingan dan perasakan dengan 1/2 sudu kecil Maggi Cukup Rasa.  Tuang ke dalam loyang.  Tabur cheese mozarella.  Bakar selama 10 minit atau sehingga permukaan sedikit garing. Hidangkan dengan Maggi Sos Tomato dan mayonis jika suka.  Taburkan juga chilli flakes dan parsley.



 MAGGI “GOOD TO GREAT” CAMPAIGN
**************************************************************************************************
HOW TO JOIN & SUBMIT?
1. Anyone who loves to cook are entitled to join.
2. Prepare a dish with your own creation using any of the Maggi Culinary Solutions products.
3. Take a picture of it and share the recipe in your blogs using any of the Maggi Culinary Solutions products.
4. Tell us your experiences / testimonials and how Maggi products played an important role in your daily lives.
5. Post it up in your blog between 6th November till 6th December’12. Post as many entries as you like.
6. Submit your blog post to this email address : cookingmomster@gmail.comwith email subject: MAGGI “Good To Great” Campaign and with the following details before 6th December’12.
Name / Nickname :
Permanent Link / Blogpost URL :
Name of the Dish:
Attached the photo of the dish with not more than 500KB
*************************************************************************************************
RULES & REGULATIONS :
1. Readers must use any of the MAGGI Culinary Solutions range of products ( i.e: Maggi stocks cubes, Maggi Cukup Rasa, Maggi liquid stocks, Maggi Hari-Hari Favourites, Maggi oyster sauce, Maggi seasoning and Maggi sauces range.
2. One winner will be chosen at the end of the contest with the most creative recipe and posting.
**************************************************************************************************
THE PRIZE :
1. LEGOLAND, Malaysia Family Holiday worth RM1,500
2. A complete range of Maggi Culinary Solutions range of products

index.jpg
maggi.jpg

logo.gif
Join in the fun and start creating delish creative recipes using Maggi products. Spread the words and inform all your family, relatives and friends to join Maggi ” Good To Great ” Campaign.

No comments:

Post a Comment