Tuesday 12 February 2013

Bread and Egg



Hai semua..breakfast apa hari ni..sebenarnya baru sempat update story kat entry bfast semalam nih..serius sedap..roti bakar dengan telur half cooked di tengah dicicah dengan fresh mushroom dan potato panggang..pergh..memang aku sangat rekemen untuk sape-sape yang inginkan kelainan..

Bagaimana aku leh cuba resepi ni??  Sebenarnya pagi semalam aku dah buntu nak sediakan apa untuk breakfast..so apa lagi..mintak bantuan Google..English breakfast gitu...kebetulan bahan-bahan ada..jadi aku olah ikut tekak sendiri la..

Jom..cek resepi ringkas nih..

Bahan-bahan:

Dua keping roti
satu biji telur
Mayonis
Minyak olive
Pepper and salt
Fresh Mushroom
Potato
Bawang besar
Bawang putih

Cara penyediaan:

Untuk roti:

Tekapkan/ lubangkan roti dengan gelas atau acuan bentuk yang disukai.  Keluarkan tekapan.  Lapiskan roti yang telah lopong ke atas roti sekeping lagi.  Sapu mayonis sebagai gam untuk melekatkan dua keping roti tersebut.  Tabur pepper dan sedikit olive oil.  Bakar dalam tray yang dah disapu majerin selama 8 minit.  Untuk side dish, saute bawang besar dan bawang putih hingga layu.  Masukkan potato yang telah digoreng, dan mushroom.  Goreng sekajp hingga layu. Perasakan.  Boleh juga dibakar dan ditabur cheese.  Sedia dihidang bersama sos yang disukai.  Selamat mencuba. 



No comments:

Post a Comment