Tuesday 23 July 2013

Ramadhan ke berapa ye..Kacang Buncis Goreng Telur

Salam Ramadhan...hummm..hajat hati nak update menu masak hari-hari sepanjang Ramadhan ni..nampak gayanya tak kesampaian jugak..aduhai..masa sangat mencemburui aku..haha..itu la kan..
 Camaner pun aku cuba gak motivate diri sendiri..mengikut keupayaan diri juga la..dan tahap kepenatan setiap hari..Alhamdulillah..Allah masih beri kekuatan untuk aku terus berkongsi apa yang aku masak dari dapur aku nih..kadang-kadang tu aku memang masak, tapi simple sangat jadi macam tak syok nak upload kan..contoh entry ni la..haha...apapun, mungkin berguna lauk simple ni untuk rujukan anak-anak bujang aku (buat masa ni la..heheh)..esok-esok..insyaallah...

Bila tengok blog kawan-kawan lain yang sangat aktif rasa semangat la jap..tapi mungkin agak susah dibandingkan antara fulltime blogger dengan part time macam aku ni..terikat dengan tugasan harian yang lebih utama..dan keluarga semestinya..tapi full time blogger ni la yang banyak memberi insprasi pada blogger suam2 kuku macam aku nih..kadang tu aku sangat salute, kagum dan respect dengan kejayaan dan  pencapaian diaorang..insyaallah mungkin bila dah pencen bila2 (lambat lagi tu) aku pun berpeluang ikut jejak mereka yang dah tersohor..contoh macam Kak Azlita Masam Manis, Mat Gebu Tiffin Biru, Spice Journey dan ramai lagi yang tidak tersebut di sini..tahniah pada semua...:) Teruskan berkarya dan memberi inspirasi..

Panjang lak bebel aku hari ni..tengah ringan tangan...haha..jom la tengok sikit resepi simple lagi ringkas kot nak cuba...layaann..

Bahan-bahan:

Kacang buncis potong
3 ulas bawang putih cincang
1/2 labu bawang besar mayang
1 sb cili boh
1 biji telur
Minyak untuk menumis
Sedikit air

Cara Penyediaan:

Tumis bawang dan cili hingga naik bau.  Masukkan kacang. Diikuti telur dan kacau hingga telur jadi scramble.  Perasakan.  Tambah air sedikit untuk sebatikan rasa.  Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment