Thursday 7 February 2013

Hershey's Chocolate Cake



Hai semua..eee...segan lak jadi Chipsmore sekarang nih..kejap timbul..kejap tenggelam..banyak benda nak settle..apapun..thanks pada yang sudi menjenguk ye...

Citer trip ke Legoland menang Maggi Cooking Momster tu pun lum sempat upload lagi..seronok betul..terima kasih tak terhingga pada Cookingmomster yang anjurkan pertandingan..dan juga semestinya Maggi...

Hari ni nak kongsi sikit resepi mudah dan ringkas..aku follow aje kat kotak cocoa powder jenama Hersheys ni..saja nak tengok, ada beza tak rasa guna coklat mahal dengan yang kurang mahal sikit..bagi aku mahal la kalau kotak kecik pun dah RM 19 plus..hasilnya aku suka..lembut..tak manis sebab macam biasa aku akan kurangkan gula..tak suka manis...tambah coklat chip ngan badam sikit..lagi syok..


Preparation tak lama..dalam 10 minit aje..bakar dalam 20 minit aje..so sape2 pun boleh cuba..jom kite kaji resepi ni sama-sama ye..


Bahan-bahan:

1 1/2 cup gula
1 3/4 cup tepung
1 st baking powder
1 st soda bicarbonate
1 3/4 cup cocoa powder (unsweetened)
1/2 cawan vege oil
2 biji telur
1/2 st garam halus
2 st vanilla
1 cawan air panas

Mula-mula gaul bersama bahan kering dan ayak.  Dalam bekas lain, whisk bahan liquid kecuali air panas.  Tuang dalam teoung dan gaul rata guna whisk dulu.  Kemudian mix pada kelajuan medium selama 2 minit.  Tuang air panas perlahan-lahan dan kacau guna whisk je hingga sebati.  Tuang dalam cup atau loyang dan bakar selama 20 minit (cup) dan 30 minit (loyang).


No comments:

Post a Comment