Saturday 22 December 2012

Oppss..Strawberry Crepe pulak dah...atau SB??



Kwang kwang..kemaruk sungguh rasanya..aku ni tak habis2 lagi ngan crepe..tapi selagi tak dapat yang aku rasa terbaik, selagi tu aku nak cuba..kali ini guna filling strawberry sauce/ glaze...filling ni buat sendiri..tak belu readymade punye...lagi fresh dan sedap rasanya..

Bila makan akan ada rasa masam manis gitu..sedap juga..tapi still compared to DC aku lagi suka durian yang creamy tuh..terpulang..ini alternatif pada yang tak makan durian..


Resepi sama je aku guna, just letak sikit strawbrry emulco dalam adunan crepe..filling pun sama denga resepi sebelum ini..cuma masak dalam air gula hingga dapat consistency yang diingini..yang lain boleh rujuk resepi di SINI..


Apapun, crepe tetap sedap bila dimakan sejuk2..kalau dah suhu bilik tuh, tekstur cream pun dah tak cantik..rasa pun dah kureng...



No comments:

Post a Comment