Sunday 22 December 2013

Tenggiri Masak Kesum


Bila aku telek2 gamba nih rasa macam pelik pulak..aku nih nak tunjuk lauk ke daun ketumbar tu...hahah....apa-apa je lah kan..bukan pro camtu ler..

Nak citer sikit je pasal lauk nih..macam kuah laksa pun ada..memang aku reka je..asal sedap..
Tapi rasa ala2 Thai pun ada..biasala kalau kita guna bahan2 asas dalam masakan Thai..

untuk resipi ni aku saja tambah daun kesum untuk bangkitkan rasa lauk..tapi yang enterprem daun ketumbar lak...sian daun kesum tu kan..(mula la nak merapek..)

Haaa...pastu sbb :"rajin" aku tumis bawang besar ngan bwg putih...tumis cili giling juga sekali..daun kesum..air asam..PES TOM YAM...haa..ni la yang menjadikan lauk ni special tau..cer try..biasa kita guna untuk masak tomyam je kan...

Ini kali cer tukar..kuah tu pun gantikan air dengan santan untuk lemakkan dia...daun ketumbar jika ditambah memamg memberikan rasa yang berbeza...

Tengah "rajin" nih nk tekan keypad..mata pun dah makin kecik ni ha...skrin ni dah jadi separuh je nampak...

nampak gayanya aku mintak diri dulu la ye..insya Allah berjumpa lagi dengan hidangan lain pula...hmmm...lama xde entry dessert..tak boleh jadi nih....

tunggguuuuu...


No comments:

Post a Comment