Thursday 3 January 2013

Blueberry Swiss Roll 2



Demam Swiss Roll la rasanya aku nih..hihi...selagi tak puas hati camnilah..aku ni jenis perfectionist sikit..hihi..maklumlah..bukan ada latihan formal dalam kulinari ni..walaupun minat mendalam sejak kecik..tapi bila besar lain pulak profesion nye..haha..apa2pun..makan perlu diteruskan..haha..

Resepi swiss roll ni aku repeat aje dari previous entry.  Dah malas nak cuba yang lain sebab dah comfortable dengan resepi ni..tidak mengecewakan lagi setakat nih..jangan salah prepare sudah..)..

Sebenarnya aku sediakan blueberry swiss roll ni sebab nak suka2 makan kat ofis je..ada pulak member yang pregnant bgitau suka sangat dekat blueberry..bila bawak opis orangnya pulak yang takde...tinggal yang tak pregnant je makan..haha.. 



Lepas dah banyak trial ni aku dah kurang cuak sikit nak gulung kek ni..sebelum ni takut2 nak gulung kemas dan rapat..takot pecah atau retak..tang filling tu pulak aku tak suka kalau sikit sangat..macam  tak baloi nak whip ngan mixer..lagi2 kalau dah letak blueberry kat dalam..nak jugak rasa cebisan blueberry tuh bila gigit..

Lagi satu, gula memang aku akan kurangkan..untuk resepi ni aku cuma guna 3 sudu gula saja..filling kan dah manis..

Cuma entry ni malas pulak nak letak kulit kat luar..jadi gulung belah dalam..yang ni terpulang pada citarasa masing2..selamat mencuba..boleh refer resepi DI SINI ye..

Haa..lagi satu..untuk filling kali ni aku terus whip cream dengan blueberry sekalu harung..



No comments:

Post a Comment